zondag 31 mei 2015

Over hoe dingen soms anders uitvallen dan gedacht...




Toen ik enkele weken geleden op naaiweekend ging met de ge(s)tikte wijven
zette ik m'n schaar in een oversized t-shirt uit de kringloopwinkel.
De T-shirt werd al een hele tijd geleden aangekocht omwille van zijn mooie stof,
en lag dus al die tijd te wachten op een geschikt projectje.

Enkele dagen vóór ik op weekend vertrok kwam ik op't www een leuk patroon tegen 
namelijk de PERRY PULLOVER van Cali Faye Collections.


De t-shirt mocht dan oversized zijn,
toch kon ik maar net een perry pullover maatje 4 eruit halen,
de halsboord en zoom moest ik dan zelfs nog veranderen wegens ' te weinig stof'

Al bij het ineenzetten viel me op dat de pullover 'way too big' zou zijn voor mijn jongste.
Bij thuiskomst bleek het ding perfect te passen bij m'n smalle 12-jarige pleegdochter!
:)






Moet ik jullie erbij vertellen dat de pleegdochter erg blij is met deze 'zak'
met leuke zakjes in de zijnaad,
heerlijk voor puberkinders die graag een nonchalante pose aannemen...
( ik heb er momenteel 5 in huis!)










De andere puberdochters hier in huis vroegen ook al een exemplaar..
...alleen zal ik wel een groter maatje moeten nemen dan wegens aanwezige rondingen!
;)





Ik vind het model zo leuk dat ik er ook al eentje voor mezelf maakte...





stofje.... een verknipt kringloop t-shirt






27 opmerkingen:

  1. Wat jij al niet allemaal vindt in de kringloopwinkel zeg. Zo mooi.
    Deze oversized t-shirt gaat volgens mij ook scoren bij haar vriendinnen. Dit wordt idd een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik knipte dit patroon ook vorige winter; en besliste dan wijselijk om hem nog even opzij te leggen voor Eloise wegens kilometers te groot :-) Ik vind dit trouwens een super mooie versie, het zal wel zijn dat ze hier blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn tienerdochter keek mee en keurde goed met een "Oh dat is mooi ! ".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai vier jaar die goed valt voor twaalf jaar, dat is wel een héél groot verschil! Gelukkig dat jij zo'n bende in huis hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt dan familie Toertjes helemaal assorti ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een hele toffe t-shirt geworden zo, je hebt gelijk het is een leuk stofje en zelfs ik zou zo'n zakjes plezant vinden!
    Grtjes, rita;

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi!! Zou ik zelf ook wel zien zitten! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik was er tijdens het ontstaan al fan van, maar zo aan vind ik het nog schoner. Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi. Dat is precies wel een voordeel, zo veel volk in huis. Het past altijd wel iemand. Er komen geen mislukte projectjes vanonder je naaimachine!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap...zeker de vondst in de kringloop....hier vind ik dat niet :) Zou ook zo in mijn kast kunnen hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een zegen dat je met je maaksels zoveel kinderen blij kunt maken.....ze boffen maar met jou als mama

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat patroon kende ik nog niet. Lekker nonchalant. Ferm joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En dat was bedoeld voor het kleinste toertje? Amai, het past de twaalfjarige prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had dezelfde ervaring al eens met dat patroon :) geknipt en genaaid voor de jongste, en ligt nu nog te wachten voor de oudste... Maar als je van alle leeftijden en maten een kind in huis hebt, gaat er nooit iets verloren ;) heel schone versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja zeg, dat heb jij weer goed gescoord in de kringwinkel!
    Toffe t-shirt, en inderdaad: volledig tienerproof!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. amai dat vind ik ook de max! Ga ik een checken dat patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel tof. Inderdaad het stofje ziet er heel mooi uit! Ik zou gerust voor mezelf zo'n toffe pull willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik hou er van, zulke shirts :) Hij staat haar super!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. echt een mooi stofje hoor! Goed gelukt, beetje stoer, vind ik leuk. Ik speur in de kringloop ook altijd op de grote maten afdeling, grooooooooote t-shirts... veel stof dus, fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Da's mooi! Een model dat ik nooit uit mezelf zou kiezen, maar zo aan is dat niet mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hihi hoe de dingen toch weer anders, maar ook kei goed uitdraaien,
    knap!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  22. very cool ... bewonderenswaardig! zo 5 pateekes in huis ...ik elke dag er in mijn klas en soms zoooo vermoeiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo daar, nu ken ik een Spell Doctor, je kunt een tastbare privédiscussie hebben en je liefdesleven opnieuw instellen. Die persoon is de altijd betrouwbare dokter Egwali, een tovenaar die zijn spreuk heeft gebruikt om mijn leven te veranderen en andere zoveel levens die ik vandaag ken. Noem het maar liefdesbetovering, carrière nastreven, gezondheidsproblemen, wat het geval ook is, welk trauma je ook hebt, hij is op tijd om je te helpen zonder aarzeling. Mijn zaak was behoorlijk lelijk voor mijn ontmoeting met hem, en de rest was geschiedenis. Je kunt via een van deze manieren contact met hem opnemen WhatsApp / Viber +2348122948392
    Mail: dregwalispellbinder@gmail.com
    Heb een privésessie met hem en wees weer gelukkig.
    Al het beste !!

    BeantwoordenVerwijderen