maandag 6 oktober 2014

Patroon-test...de Charles-pants






Enkele weken geleden mocht ik het patroontje van de Charles-pants gaan ophalen bij Marte...
....ik was namelijk één van de uitverkorenen die het nieuwe CompagnieM-patroon
aan een test mocht onderwerpen.

De Charles draagt het typische CompagnieM signatuur....
Een sobere semi-retro snit en een uitgesproken zakpartij.
Het patroon voorziet drie opties
De lange broek
De short
De dungarees

Zoals  je wel kan zien koos ik voor de short.
De stofkeuze daarentegen is te danken aan toertje1,
die een roze blinkend gordijn in de kringwinkel vastgreep ( en niet meer wilde lossen)
...en luidkeels riep ' MAMA, IK HOU VAN JOZE...JOZE IS ZOOOOOO MOOI!!!'
( lees:roze)
Met deze roze-tint kon ik me gelukkig wel verzoenen
:)





Voor het broekje zelf besloot ik om de achterzijde van het gordijn te gebruiken,
er zit een spikkeltje in...als ge HEEL GOED kijkt ziet ge het een beetje op de foto!
De zakken en tailleboord werden gemaakt uit de goede ( lees:blinkende) zijde...
......dit om toch een beetje tegemoet te komen aan toertje haar genetisch bepaalde drang naar 
bling-bling.
We deden er zelfs nog een schepje bovenop door glitterknopen te gebruiken!
Een kringwinkel-kantje maakt het geheel nog net iets lieflijkers....
als we er dan toch voor gaan, dan maar beter ineens ALL THE WAY
:)





Nepen aan de achterzijde voor een mooie pasvorm....






Toen ik het gordijn kocht
spotte ik ook een  tafelkleedje dat er perfect bij paste van kleur....
Het doorschijnende stofje werd verknipt en vernaaid tot peasant blouseke.






Tot slot werd er ook nog een nep-bont giletje gemaakt...
Het bontje zelf kocht ik tijdens mijn vakantie 
bij een stoffenuitverkoop van Stoffenhuys Paulette in Oostende.
De voering komt van hetzelfde stofje als de blouse
( twee verschillende bloemmotiefjes op 1 tafelkleedje)

Het patroontje tekende ik zelf





Als setje









Uiteraard horen kleertjes niet alleen mooi te wezen aan een kapstok,
dus hier wat foto's op model!






















Stof short en blouse....kringloopwinkel ( Opnieuw&Co)
Nep-bontje...stoffenhuis Paulette ( Oostende)
Bloem...rommelmarkt
Laarzen....Benjamine
Muts...H&M



En zeker niet vergeten....
....deze week krijg je 10% korting op het Charles-patroon van CompagnieM
met de code ' Charles-launch'
:)

59 opmerkingen:

  1. 1 woord: WAUW!
    Zowel voor het shortje als de volledige outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelofelijk hoe jij kringlooptafelkleden kan spotten en omtoveren tot ultraschattig toertjesmateriaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geestig! Dat zit er weer boink op...
    Niet te doen wat jij trouwens in de Kringloop vindt, ik moet eens les komen volgen denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waaw sjiek seg, superknappe outfit vind ik het seg... en da broekje kan ik blijven naar kijken, hoe romantisch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Wat maak jij toch altijd prachtige dingen en super outfits!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super schoon! Eentje voor in de boekskes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh zo schoon!Jij bent een super held in het vinden van toffe spullen in de kringloop en maakt er dan ook nog eens mooie hedendaagse kleren van voor een knappe dochter!!! ;-) Bij ons hangen zulke mooie kleren of gordijnen niet in de kringloopwinkel ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij hebt er echt wel oog voor om de 'juweeltjes van de Kringwinkel' te vinden! Of om iets ouds om te toveren tot iets nieuws. Want dat doe jij in mijn ogen echt wel, toveren! Ni normaal, telkens weer pareltjes! Heerlijke kleuren en te schattig snoetje van uw toertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben helemaal fan! Het geheel matcht weer perfect, hoe je er dan nog eens het perfect passende kantje bij vindt, prachtig! Zou onze bijna 11-jarige ook staan, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zonder woorden alleen da jij kan toveren zelfs met kringloop materiaal!
    En <3 je tourtje ......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel eerlijk geen erg grote fan van de charles pants, maar als ik dit zie, dan moet ik mijn mening herzien. Geweldig schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldige stijl- en kleurcombinatie voor Leau! Het 'teutemondje' in de laatste foto is geweldig :-)
    Enne... Als de drang naar bling-bling genetisch bepaald is... komt die dan van de mama of van de papa? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige outfit! Volgens mij heeft toertje 1 de goeie smaak van haar mama mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige outfit! Ik ben echt verliefd op al die stofjes zo samen. PERFECTIE!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo zot wat jij allemaal uit de kringloopwinkel haalt! Weer een pareltje, als je dat in de winkel tegenkomt ... daar zou je veel geld voor geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw super, de Charles pants als short is echt fantastisch! En alles past zo mooi bij elkaar ♡ ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supergeslaagd! Al aan het opwarmen voor de recykleer-14-daagse? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit recycleer-project was inderdaad geknipt voor de recycleer-14-daagse!
      Ik zal nog eens naar de kringwinkel moeten trekken voor inspiratie...:)

      Verwijderen
  18. wwauw dit is echt een van mijn favo outfits !!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo schoon jong, en dat met kringloopgerief! Het is een outfit die zelfs voor mijn tieners nog kan. ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Totale suikerpoppen schattigheid! Om op te eten dat kind, en zeker in zo'n outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. In één woord M-A-G-N-I-F-I-Q-U-E!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. piep wauw die poppemie schitterd en kan zo de boekjes in apetrots mag je zijn knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  23. amaai, weeral zo knap!
    je hebt echt een gave om stofjes uit te kiezen en te combineren...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. een echte meisje meisje versie !!! Superleuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Echt supermooi! Zo knap gemaakt!
    En zo'n vestje zou ik zelf ook wel willen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig gewoon ! Uw dochtertje had gelijk .....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een super mooi setje heb je gemaakt voor Leau... Hetbstaat haar geweldig. Maar daar kom je toch niet op als je bij de kringloopwinkel een gordijn vindt? Jij zorgt dat ik,op een heel andere manier naar de kringloop ga kijken haha..
    Ik zou bijna willen dat ik nog kleine kinderen had...
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Verruit de schoonste combinatie van een gordijn met een tafelkleed dat ik ooit heb gezien. Hoe doet gij dat toch altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. na al die kringloopstofjes loop ik daar nu ook af en toe eens binnen, maar een eerste aankoop daar bleef tot nu toe uit; maar zie eens wat voor moois jij daar weer mee maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  30. jij weet hoe je kids moet kleden :) Opnieuw PERFECT!
    Iedere keer sta ik weer versteld van jouw werkjes!! Ik wou dat ik dit ook al kon ;)
    Een dagje samen naaien... dat zou ik super vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wauw, prachtig! Wat een totaal andere charles zo! Mijn dochter wil ook alleen maar 'hoze' aan, dus je brengt me op ideeën...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ze weet er dan toch het stijlvol joze uit te kiezen! Super gerecykleerd, ze is alweer om op te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een mooie originele versie van de Charles! Het is een prachtige outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wat een outfit en wetende dat je dit tevoorschijn toverde uit gordijnen en tafelkleedjes!!! MOOI!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Maar gij zijt toch echt niet te doen!
    Als ik dat zie heb ik ook zin om luidkeels te zeggen 'ik hou van joze!' (en gordijnen)
    Blij dat uw huis geschilderd is en we weer op uw maaksels mogen kwijlen! Of is dat egoïstisch van mij?

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dit moet de meest overtreffende trap van über-schattig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh het staat haar zo mooi! De kleur, het model, de combinatie, echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen