woensdag 6 november 2013

De vanalles-wat-blogpost




EEN TOON-POST


We frutselden nog eens iets kleins in elkaar....
...een mutske,
heel nuttig dezer dagen....man,man wat kan het 's morgens KOUD zijn!!!
Het wollige stofke komt van het stoffenspektakel,
:)





EEN BEDANKT-POST

Er werd deze week nog een pakket met knikkerzakjes geleverd....
...ze werden met veel liefde gemaakt door haar
...voor de SCHOENDOZENACTIE 
...je kan daar een verhelderend en amusant verslag van lezen op haar blog....
.....onder haar banner staat een link.....ZEKER doen he?
:)






SUPERBEDANKT Anske
X





DE PATROON-POST


Er werd mij gisteren door sommigen gevraagd....
...of ik geen foto van het patroon  van de trui van gisteren kon posten.
Euh ja...dat kan!
Niks gesofisticeerd .....
gewoon het patroon op de grond gelegd en KLIK
( ik zou niet weten hoe ik dat anders kan doen....?)

Uiteraard is dit een half patroon....
de rechte zijde leg je op de stofvouw.
Uit luiheid (en tijdsgebrek) teken ik ook altijd maar 1 patroondeel....
(Dit is het voorpand...)
Voor het achterpand knip je de halslijn minder uitgesproken...






Wil je nu met twee kleuren werken.....
.....knip dan een strook van het patroon af,
en voeg bij het knippen van je stof  naadwaarde toe!




De boordstof tailleband en manchetten 
...denk je er maar bij!
( daar teken ik nooit een patroon van...)

:)

11 opmerkingen:

  1. Volgens mij is het nu een kwestie van foto vergroten afdrukken! Enige waar ik voor de juiste verhouding nog nieuwsgierig naar ben, is de maat van dit exemplaar en bv de breedte van het patroondeel onderaan, zodat ik weet hoe ver te vergroten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is een maat 92-98 ( een ruime....want ik hou wel van enige slobberigheid...;)
      De onderkant van het patroon meet 16cm

      Verwijderen
    2. Dank! Dan kan ik m zo overnemen voor mijn 2,5 jarige ;)....

      Verwijderen
  2. Ik kreeg vandaag een aantal nieuw volgers dus ik vond dit al een beetje raar. Tot ik u blogberichtje zag :)
    Leuk dat iets doen voor het goede doel ook iets leuk voor mezelf opbrengt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gevonden! Dank voor het vermelden. Deze ga ik vast een keertje maken voor de dochter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk mutsje! Daar bestaat geen patroontje van zeker *twinkle twinkle*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarschijnlijk bestaan er wel patroontjes van gelijkaardige mutsjes.....dit exemplaar tekende ik uit de hand.
      Niet zo moeilijk hoor...gewoon een rechthoek tekenen en daar dan wat vorm in tekenen...dat 2x nemen voor de buitenkant en 2x voor de voering....zo simpel is dat dus...:)

      Verwijderen