donderdag 5 september 2013

Op het lijf geschreven...






Toen ik het stofje in de webshop van fabric.com zag
...toen WIST ik gewoon dat mijn nieuw Aziatisch pleegtoertje dit
GEWELDIG mooi ging vinden!
Het past ook gewoon helemaal bij wie ze is
Een echt meisje,
...zacht maar toch ook pittig
Het stofje doet wat Oosters aan,
wat dan ook perfect past bij haar roots....
Dit rokje is haar echt op het lijf geschreven!
:)









Frippery by Thomas Knauer ( Andover fabrics) fabric.com
T-shirt Filou&Friends
Cardigan...Noa Noa ( outlet)
Laarsjes...Woeffies

26 opmerkingen:

  1. Wow, wat een prachtig stofje! Het vestje past er erg mooi bij, die kleuren....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een mooi setje!
    En wat een knap stofje! is dat geel of oker achtig (dieje pauw eh) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pleegtoertje heeft al even goede smaak als haar (pleeg)mama ! Superstofje en heel mooi gecombineerd !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi stofje, helemaal mijn smaak. Welk model van rokjes maak je over het algemeen? Ik maakte al wat rimpelrokjes met beleg, rits en verstelbare elastiek. Maar dat is helaas geen vlug rokje...tips?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon rechtstreeks tegen een elastische tailleband stikken..'..op die manier past het rokje altijd!

      Verwijderen
    2. Duurt ongeveer 30 minuutjes per rokske....
      :)

      Verwijderen
    3. Heb hier meters boordstof liggen, moet er dringend werk van maken, maar ligt er nog een modelletje daar tussen in (zonder boordstof, maar toch simpeler dan mijn versies)?

      Verwijderen
    4. Aha...maar ik gebruik geen boordstof he.....gewoon zo ne gekleurde brede elastiek ( 5-6 cm) die knipt ge op maat...stikt ge aan de korte zijde aaneen , ge plooit die flapjes elks naar buiten en die zigzagt ge met een hele korte steek ( proper afgewerkt zo)
      Dan is't verder eigenlijk hetzelfde als een rimpelrokske met boordstof
      ( den elastiek vervangt de boordstof eigenlijk
      Boordstof-boorden kunnen al eens 'open' staan aan de bovenkant, of net niet straf genoeg te zitten zond de heupen( waardoor ge daar nog een extra elastiek in moet rijgen).......met taille-elastiek hebt ge nooit dat probleem !

      Verwijderen
    5. Ge ziet die boord ook nooit he.....daar hangt steeds een truitje over!

      Verwijderen
    6. Waar haal je die elastiek? Het klinkt wel interessant! Als ik dat eens zo ga doen (heb mezelf momenteel een webshop-koopstop opgelegd), ga ik je eens mailen als't goed is voor een foto'tje van 'de flapjes naar buiten plooien en zigzaggen met korte steek'. Zie dat niet direct voor me.
      Ps weer vertraging met mijn bord, ga nu de grote magneten moeten ruilen wegens 'te magnetisch' voor mijn kids. Als je de magneet nog maar op 10cm van mijn bord houdt, (ws door de dikke laag ijzer heel aantrekkelijk), dan kan je hem niet voorzichtig op het bord plaatsen, hij kwakt er gewoon tegen :-) 't is dan die miserie he ;-)

      Verwijderen
    7. Bij Julia's hebben ze heel mooie kleuren ( €6,00/meter)
      Halsoverkop, Eulalie.nl(€3,50/meter).....

      Verwijderen
    8. ...jammer ook van die vertraging.....maar het maakt het alleen maar spannender voor mij!
      ;)

      Verwijderen
    9. .. .......bij Mina Dotter wordt uitgelegd hoe je zo'n elastiek propertjes afwerkt!
      Alleen....ik werk de randjes niet op voorhand af tegen rafelen....bij het zigzaggen ( ik gebruik echt maar een steeklengte van 0,5 ) zit dat randje mooi en verstopt dan kan het ni meer rafelen.

      Ook stikt zij haar elastiek anders tegen het rokdeel.....
      Ik stik het met de goede kanten op elkaar....vind dat gemakkelijker ( en sneller!)
      ;)

      Verwijderen
  5. dat zal haar mooi staan, jij hebt een neus voor mooie combinatie van kleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zal ze wel heel fijn vinden, jouw nieuw pleegkindje! Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg leuk! Mooie kleurencombi. Gr. Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Chique!
    Echt he, bewondering ze! 10 kinders in huis, en nog tijd vinden voor zulke mooie naaisels!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi setje en ik kan me levendig inbeelden dat jouw Az.pleegtoertje daar beeldig mee staat. Heeft groot geluk dat ze bij jou is terecht gekomen. (dat kan ik me trouwens ook levendig voorstellen) Een vraagje : dat gileke van noa-noa (outlet) waar haal je dat ? Is dat trouwens nog te verkrijgen. Ik kom ook regelmatig in de opnieuw&co van Duffel en snuffel ook altijd in de stoffen. (en de rest...)
    gr Ria
    gr Ria
    gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gilletje komt van bij ' de roze ballon' in Mortsel ( P. Reypenslei)
      ...ik kocht het wel een hele tijdterug, dus weet niet of ze het nog hebben.
      Hoorde ook bij de zomercollectie en ik vermoed dat ze die ondertussen al vervangen hebben door de wintercollectie....

      Ik vind de O&Co in Duffel GEWELDIG....daar vind je soms nog echte schatten!
      :)

      Verwijderen