donderdag 4 april 2013

Keuken-accessoires voor klein geweld....


Gisteren was het weeral Edegem Handgemaakt....
....en er werden nog knikkerzakskes geassembleerd voor de SCHOENDOZENACTIE !

Voor diegenen die dat nog niet kennen...
...schoendozen worden hier gevuld met schoolgerief, wasgerief en speelgoed...
...en dan als kadootje verpakt en uitgedeeld aan kinderen in derde wereld landen.

Er worden vaak knikkers meegegeven naar daarginds,
en nu vroeg de organisatie mij of ik een oproep wilde lanceren om massaal
...knikkerzakskes te naaien!
Want geef nu toe....
knikkers in plastieken zakskes das niet duurzaam he?!

Dus wie mee wil helpen...
...stuur mij gerust een mailtje voor verdere uitleg!





Maar uiteraard maakte ik gisteren nog wel wat anders....
:)


Mr Pateeke maakte een hele tijd geleden een replica van onze keuken voor't jong geweld hier in huis!
En nu moeder de vrouw aan't naaien is geslagen,
moesten er natuurlijk ook keukenschorten voor datzelfde geweld gefabriceerd worden!

Voor Toertje 1, werd gekozen
voor een stofke uit de House and Home Collectie van Bernatex
( fabric.com)
Ze doet een beetje retro aan....
...en toevallig hou ik daar wel van!
:)

Voor de keerzijde koos ik voor een simpel geel-met-witte-strepen-stofke,
dat ik ooit eens vond op't Stoffenspectakel




De geel-witte zijde werd van een geflexte "Leau" voorzien




Pateeke 1 kreeg een mannelijker stofje, 
en welk stofje kan nu beter zijn dan...
" Little chef" van Michael Miller
( fabric.com)
.....allez, ik denk toch dat ik deze stof daar kocht!

De keerzijde gaf ik een geblokt motiefje
( Marktplaza)




Op de rood-wit geruite flanel werd
" Chef Lexx" geflext




Voor pleegtoertje 1 koos ik ook een stofje uit de
House and Home Collectie van Bernatex
( fabric.com)
De keerzijde werd gemaakt uit een oud hartjes-gordijn




Op de hartjes-zijde werd haar naam in babyblauw geflext





Drie op een rij....
....van klein naar groot ....










Op vriendelijk verzoek van Pateeke 1,
werd pop Max ook van een eigen keuken-attribuut voorzien!




:)

26 opmerkingen:

  1. Dat alles in 1 avond en nog kletsen ook??? Heeft uw naaimachine een extra speed stand?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neenee...die schorten maakte ik gisterenmiddag....tijdens het middagdutje van't klein geweld...:)

      Verwijderen
  2. En waar koopt mevrouw de extra tijd?! Ongelooflijk wat jij allemaal klaarspeelt. En zoo schoontjes. Hier loopt het jonge geweld rond met een schortje van geplastificeerd katoen. Ideaal voor smosdozen en ijverige chefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw.. hier kleine projectjes wegens tijdsgebrek, maar jij vliegt er nogal in!
    Wederom super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die schortjes zijn echt een klein projectje hoor....die zijn supersnel gemaakt!

      Verwijderen
  4. Wat een mooie keukenschorten

    Maar even een vraagje,tot wanneer loopt de actie van de knikkerzakken?

    Groetjes Michaela.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is geen einddatum...die zakjes kunnen ze altijd gebruiken.
      Er worden dan ook constant goederen verscheept naar derde wereld landen!

      Verwijderen
    2. Oke dat is fijn want ik wil er graag een paar maken om te helpen maar ik kan ze nog niet meteen opsturen. Groetjes

      Verwijderen
  5. Mooi gedaan! Zelf getekend of een modelleke gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf getekend...maar er zijn genoeg voorbeelden voorhanden he...;)

      Verwijderen
  6. Leuk,ik maakte er vorig jaar voor een kookfeestje hier,elk kind zijn eigen schortje om na het feesten mee naar huis tenemen.
    Nu eerst strijken en valiezen pakken en als we terug zijn wil ik gerust wat zakjes maken.Hoe groot of maakt dat niet uit?dubbelzijdig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee zo'n kookfeestje....moet ik zeker onthouden!

      Ivm die knikkerzakjes, iedereen mag daar zijn eigen goesting mee doen.....als't maar stevig is he?!
      :)

      Veel plezier tijdens je vakantie!

      Verwijderen
  7. Die zijn allemaal om ter schattigst. Goed dat er ne naam op staat of er zou om gevochten worden ;-)) En pop Max is helemaal de MAX.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk allemaal. van klein naar groot, zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu was ik dan toch aan het scrollen tot ik een foto van die speelkeuken zou zien hé.......
    Meneer en madam toertjes zijn dus allebei creatief !
    Als je nog wart zakjes kan gebruiken wil ik graag helpen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mr Pateeke is nen handige Harry.....heel gemakkelijk!
      :)

      Fijn dat ge wilt helpen met de knikkerzakjes.....hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

      Verwijderen
  10. Hoe schattig! Met eigen naam maakt het toch nog specialer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Begrijpen wie begrijpen kan... dit doe ik je echt niet na... PROFICIAT... super mooi "Little chef"is voor mij de mooiste... zo lief!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een ontzettend leuke schorten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed bezig! Een dikke pluim voor jou!! :-) Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Yes, de pop heb je dus al ! Dan weet ik misschien toch iets om je te bedanken ! Maar ik ben zo snel niet hé,

    BeantwoordenVerwijderen