vrijdag 8 februari 2013

Interim-ouders gezocht.....


Vandaag had ik een behoorlijk drukke dag....
.....er was dus ( nog) geen tijd om iets te maken en daarover te bloggen!
Ik had vandaag nl een overleg op het Comité bijzondere Jeugdzorg ivm ons jongste pleegtoertje...
.......
Uiteraard kan en mag ik daar geen details over vrijgeven, maar wat ik wel mag doen is......
EEN BEETJE RECLAME MAKEN VOOR PLEEGZORG
:)
Misschien dacht je er al wel eens over na , maar wist je niet goed waar je info kon krijgen?
Misschien durfde je niet omwille van ' negatieve' ervaringen van anderen?
Misschien is het teveel ' onbekend terrein'?

AWEL, ik zal jullie eens rappekes inwijden se
:)


Pleegzorg= tijdelijk de zorg op je nemen voor andermans kind.
Een kind dat door omstandigheden ( vb: ziekte van een ouder, armoede, ....maar ook mishandeling, verwaarlozing)  niet meer bij de eigen ouders kan wonen.
De opvang kan nodig zijn voor dagen, weken, maanden, maar ook voor vele jaren!
Je geeft zo'n kind een veilige thuissituatie...zo lang het nodig is!

En wat krijg je daar dan voor terug?
LIEFDE, VEEEEEL LIEFDE
:)))))


Dus.....als jij ook wel geïnteresseerd bent in pleegzorg dan kan je hier terecht!

En kijkt nu eens naar die lieve snoetjes.....ooooh....
EN DIE ZOEKEN ALLEMAAL EEN LEUKE THUIS
MISSCHIEN WEL BIJ JOU!!!









16 opmerkingen:

  1. Jij hebt daar wel heel wat kinderen rondlopen, moet nog al een drukte geven soms :) wel chapeau dat je dat doet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ge veel kinders hebt dan entertainen die elkaar!
      ( de kinderen op de foto's zijn niet de mijne he.....al zou dat gerust mogen als ik de plaats had! Deze kinderen zoeken nog een thuis :)

      Verwijderen
  2. Moest ik al kindjes hebben, ik zou het direct doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind t zo mooi en mijn hart is ook groot genoeg...maar mijn huis niet, ik heb geen kamer over, mijn 2 jongsten delen al een kamer. Maar wellicht kan ik later een pleegoma zijn of een kindje wat alleen een paar uurtjes per week komt (die zijn er ook!)
    En het is echt zo dat hoe meer kinderen, hoe makkelijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartverscheurend die foto's ik zou ze zo willen opvangen. Maar mijn huis laat dat niet doe. Ik vind toch dat ze een eigen kamer verdienen. Een rustig eigen plekje. Maar helaas.... Met spijt in mijn hart.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet toegeven dat ik ze ook liefst allemaal een eigen kamer zou willen geven,......maar, dat laat mijn portemonnee niet toe!
      Ik denk dat ze allang blij zijn als ze een VEILIGE kamer hebben, of ze die nu moeten delen of niet is bijzaak!
      Maar uiteraard wil ik niemand pushen he....gewoon, een beetje informeren....een beetje reclame maken!
      :)

      Verwijderen
    2. Er zouden véél meer mensen zoals u moeten zijn :-)

      Verwijderen
    3. Seeeeeeg......,subiet ga ik nog blozen!

      Verwijderen
  5. Je hebt een prachtig gezin, je mag daar oprecht fier op zijn. Ook mijn oprechte waardering dat jullie deze kinderen opvangen. Dat verdient nen dikke merci vanuit de gemeenschap/maatschappij, vind ik. Daarom : nen dikke merci van mij.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou het ook wel willen doen, maar mijn man staat er niet achter en langs de andere kant vind ik dat vergaderen en vaak moeten afspreken met de biologische ouders ook moeilijk voor mijn eigen gezin. Ik ben er nu constant voor hen en dat zou ik niet willen veranderen en ja, eigen kamer zou hier ook niet kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En.....pleegzorg is iets waar je absoluut samen als gezin achter moet staan... ,anders werkt het niet!

      :)

      Verwijderen
  7. Ik zou ze zo in huis willen nemen. Al heb ik zelf geen kinderen en wonen we op een appartementje waar kinderen eigenlijk niet meer in passen! Maar als we ooit eindelijk naar een huis kunnen verhuizen en zelf een stabiele, portomonneevaste situatie hebben, dan sta ik daar zeker voor open. De broer van m'n beste vriendin is ook pleegouder en die is er ook zooooooo positief over. Het idee is dus zeker al wel eens in m'n hoofd gepasseerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan hier alleen maar bijtreden bij wat de andere al gezegd hebben..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig wat jij doet zeg!

    BeantwoordenVerwijderen